04:13 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سد کرج

بهبود وضعیت منابع آبی تهران
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: از ابتدای سال آبی تا ۳۰ دی‌ماه، میزان بارندگی‌های استان تهران ۱۸۰ میلی‌متر ثبت شده که این میزان نسبت به متوسط بلندمدت که عددی معادل ۱۰۳ میلی‌متر بوده، ۷۳ درصد افزایش داشته است.
چقدر آب برای تهرانی‌ها تولید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: حدود یک میلیارد و ۳۵۰ هزار مترمکعب آب، برای جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفری استان تهران، تولید می‌شود که از این میزان، بیش از ۷۰ درصد از منابع سطحی و سدها و بقیه از منابع زیرزمینی به‌دست می‌آید.
ترافیک سنگین در هراز و چالوس
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور، گفت: در مسیر جنوب به شمال محورهای هراز و کرج - چالوس ترافیک سنگین گزارش شده است.
ذخیره سدهای تهران ۲۴ درصد کمتر از پارسال
پایگاه خبری راد: حجم مخزن پنج سد بزرگ استان تهران در پایان شهریورماه و سال آبی گذشته ۲۴ درصد نسبت به سال آبی ۹۶-۹۵ کاهش داشته است.
جزئیاتی از آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران به شمال
پایگاه خبری راد: فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: با بهره برداری از آزاد راه تهران – شمال، حدود ۶۵ کیلومتر از مسیر مسافران به شمال کشور کوتاه خواهد شد و در کنار آن وجود سد کرج و منطقه واریان نیز جاذبه‌های گردشگری این منطقه را دو چندان خواهد ساخت.
پیگیری برای افزایش سهمیه آب سطحی استان البرز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز از پیگیری برای افزایش سهمیه آب سطحی استان خبر داد.
البرز نشست می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: هم اکنون در برخی مناطق استان البرز، سالانه با نشست 15 سانتیمتری زمین مواجه هستیم و اگر جلوی برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی گرفته نشود این نشست بیشتر هم خواهد شد.
آخرین وضعیت منابع آبی استان تهران
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سدهای استان تهران خالی از منابع آبی است و در سدی همچون لار این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد که از این حیث این سازه بدترین وضعیت ذخیره آب را در میان سدهای پنجگانه استان تهران داشته است.
صادرات هندوانه ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری شد
پایگاه خبری راد: صادرات هندوانه در چهار ماه نخست امسال حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشت
هر متر مکعب آب چند؟
پایگاه خبری راد: برای تامین و تولید هر متر مکعب آب در پایتخت ۲۵۰۰ تومان هزینه و تنها ۶۰۰ تومان از مشترک اخذ می شود و سه‌چهارم هزینه تولید آب را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند؛ موضوعی که انتقادهای متعددی را به خود جذب کرده است. .
۱ لیتر آب‌معدنی ۲۰۰۰ تومان؛ ۱ لیتر آب گوارای سد لار ۶ ریال!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کم‌یاب‌ترین و بی‌بهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شست‌وشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما می‌شود.
قیمت یک لیتر آب بسته‌بندی ۱۵۰۰ تومان، آب شرب شهری ۶ ریال!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر آب بسته بندی ۱۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت آب شرب شهری که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است تنها ۶ ریال است.
خط خشکسالی از پلنگ‌آباد به سد کرج رسید
پایگاه خبری راد: مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: سال 90 خط خشکسالی دقیقاً بر روی پلنگ‌آباد اشتهارد قرار داشت اما امروز این خط بر روی تاج سد کرج قرار دارد.
حجم سد کرج به خاطر رسوبات رودخانه کم نشده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز بحث کاهش حجم سد کرج به دلیل رسوبات وارد شده به دریاچه سد طی سال‌های گذشته را غیرکارشناسی عنوان کرد و گفت: براساس طراحی سد، رسوباتی که اکنون در دریاچه وجود دارد کمتر از حد پیش‌بینی شده است.
رفع نگرانی از ذخایر سد کرج
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از رفع نگرانی‌ها نسبت به ذخیره سد کرج برای ایام پیش رو خبر داد و گفت: اگرچه ورودی سد کرج به دلیل کمبود ذخایر برفی کاهش خواهد یافت اما طبق برنامه‌ریزی مشکلی در تامین آب شرب از سد کرج تا پایان فصل گرما نخواهیم داشت.